Make the best of what you have

Jag har inte bloggat på några dagar - jag har varken haft tid eller lust. Ni vet själva, det är mycket som går genom en tonårings huvud och ibland måste man ta sig tid att smälta lite. Inte lätt här i världen!

Som omväxlings skull tänkte jag visa vad jag har hittat på under dessa dagar, vilket betyder att jag slänger upp ett bar bilder på mig!







I lördags blev jag fotograferad av min goa vän! Hon är superduktig på fotografi och är den enda i min vänkrets som förutom mig har talang för att ta kort. Som fotograf vet man ju exakt hur man vill ha sina foton - jag uppskattar såklart när vänner tar kort på en, men för att ta fram det där speciella i bilden krävs en känsla för det man håller på med. Jag har många gånger önskat att jag kunde hoppa ur mitt eget skinn och ta kort på mig själv vid sådana lägen, men det går ju inte såklart.

Hur som helst blev det en lång dag för Riffen, först dressyrade vi lite basic i padocken, mest för bildernas skull. Efter det gick vi in i ridhuset och körde lite hoppning, han gick som en klocka och hade verkligen framåtbjudning! Kompisen min passade på att filma. Satte upp två hinder som i en båge snett igenom vilket var jättebra att öva smidigheten på. Han har ju några år på nacken nu den lille skrutten, men när han var uppvärmd och med på noterna även mentalt lyssnade han kvickt på hjälperna. Duktiga lille skrutt! Efter det race:ade vi lite på en äng för att ta lite mysiga bilder. Har förresten faktiskt varit nere i en motivationssvacka här i vinter angående pollen, men tack vare det passet återfann jag motivationen!

I söndags blev det ett liknande pass, dock med mer fokus på dressyren. Framåtbjudningen var till och med ännu bättre än dagen innan, vilket jag utnyttjade till max och jobbade igenom honom. RIKTIGT duktig kände jag att han var samt tyckte jag själv jag var, summan av det blev alltså en kanonträning :)



I joinade jag samma kompis hem efter skolan för lite mys med henne och hennes hundar. Här är en söt bild hon tog på mig och hennes hund Dina (har publicerat två bilder på denna hund tidigare i bloggen). kameran hängde självklart med, vilket man inte ångrar när man ser hur vackert det var vid Landvettersjön på kvällen!

Det var ungefär det jag hade att bjuda på ikväll. Imorgon börjar jag väldigt sent och slutar tidigt, go dag med andra ord! Sovmorgonen ska jag verkligen utnyttja, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0