There goes another one

Alltid när jag fotograferar djur eller människor upplever jag att de första 20-50 bilderna oftast blir halvdana. Tråkigt då man redan från början vet exekt hur man vill ha bilderna. Efter de ca 20-50 brukar oftast resten bli kanonbra! Rätt så mystiskt detdär. Kan man då se fotografi som en sport? Jag menar, det krävs ju uppvärmning likaså här som i andra sporter för att prestera bra? ;)

Skämt åtsido, här nedan har jag exempel på vad jag menar.



Detta är en bild jag tog denna sommaren eller också var det sommaren innan det, har faktiskt ingen direkt koll!
Vad tiden går fort :( Men tillbaka till ämnet, bilden är tagen i början utav fotograferingen och man kan se klart och tydligt att den är misslyckad. Färgerna är tråkiga, ekipaget tittar bort och det ser allmänt vardagligt ut. 



Denna, till skillnad från den första, är tagen i slutet av en fotografering och jag är fortfarande helnöjd med den. Jag tror den är tagen för kanske 3-4 år sedan på en amatörutställning Bollebygds Ridklubb arrangerade. Färgerna sprakar precis så som jag vill ha dem, man verkligen ser att det är en varm sommardag. Hästen är uppmärksam och tittar direkt in i kameran. Vackert porträtt!

Upplever ni som fotograferar det också så, att det krävs en viss uppvärmning innan bilderna blir som man vill ha de? 

Kommentarer
Postat av: Sara

Den sista bilden är verkligen underbar!:D



Jag känner nog igen mig lite, riktigt i början är man på något sätt "borttappad", man kanske vet vad man vill ha för resultat, men det är nästan som att man skulle ha glömt bort vad man ska tänka på när man fotografera! Så jag tror att man kanske inte behöver "uppvärmning", men att det kan vara riktigt bra!:D

2012-01-19 @ 11:25:19
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Den nedersta bilden är jättefin! Älskar den i headern också även fast färgerna är borttagna. :D

2012-01-20 @ 00:34:02
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0